Saturday, November 7, 2009

dan bila mimpiku mati

Tajuk lagu: Mimpi yang mati - Bliz


Pernah tak korang terpaksa bangun dari mimpi yang sempurna?

Kadang-kadang bila kita xmampu atau x boleh nk menggapai sesuatu, bagi kita, cukuplah sekadar bermimpi sahaja. Tapi bila mimpi itu indah-indah, kita akan rasa macam xnak bgun dr tempat tidur, dan bile kita bangun, kita akan rasa kecewa, sebab itu semua mimpi je. huhu~ peli k! Sebab bile kita mimpi, kita boleh jadik superman, kite boleh fikir atau buat tindakan ikut perasaan kita, kita boleh corakkan rentak nya ikut otak kita. Walaupun aku xberapa arif tentang mimpi-mimpi ni, cume yang aku tahu, mimpi merupakan satu anugerah Allah yang paling istimewa. Sebab bagi aku, mimpi fungsinya macam-macam. Kadang-kadang boleh jadi mainan tidur (mainan syaitan), kadang-kadang boleh bg petanda (cthnya: dejavu, kita mimpi perkara tersebut sebelum ia berlaku), kadang-kdang bila penat atau kita tertido memikirkan sesuatu, ia juga boleh terbawak-bawak dalam mimpi..huhu..pelik bukan?

Kat sini aku bukan nk memebebel pasal mimpi, tapi ada satu lagu yang buat aku rasa jatuh cinta. Lagu kat atas ade lirik yang sangat best, yang cume bila dia terjaga, ianya adalah sebuah mimpi je. Bertemu seseorang yang kita suka, menyukai dan mencintai, tapi bila dia sedar itu cuma mimpi, dia sanggup xnak bangun dari mimpi itu. Sebab dia rasa mimpi itulah paling indah. Tapi ironi mimpi, akan hilang bila sudah terjaga. Bile bening subuh muncul dan kita terjaga dari mimpi, ade certain time kita akan rasa xnak bangun dari mimpi tersebut. Tapi apakan daya, manusia bukan boleh hidup dengan asyik bermimpi sahaja.

Realiti dunia, berpijak pada bumi yang nyata. Itulah sebenarnya yang kita sebagai manusia patut hadapi. Mimpi cume kadang-kadang satu ilusi yang wat kita bahagia, even sekejap. Dan pagi tadi, aku harap aku dapat tidur sepanjang hari...*sigh*




Aku mahu superhero yang akan datang selamatkan aku waktu aku jatuh..rasa-rasa superhero itu wujud x???

6 comments:

  1. U'll find ur superhero very soon. yg bkn tolong time u jatuh je, but when u're down. ;-)

    ReplyDelete
  2. huhu..hopefully..please pry for me ehh yana..:p

    btw, budak yg sudah lupe jnji..sy mahu hukum kamu...:(

    ReplyDelete
  3. mcm lagu laskar pelangi..

    "mimpi adalah kunci..utk kita menaklukkan dunia..berlarilah tanpa lelah,sampai engkau meraihnya"

    tuhan dah janjikan setiap hawa pasti ketemu dgn superheronya..cuma mungkin belum tiba masanya..

    setelah sy jatuh berkali-kali..akhirnya sy temui superhero sy.. =)

    ReplyDelete
  4. wah..bes2..seronok mndengarnye..saya juga sudah jatuh bnyak kali..sudah lelah bnyak kali pada itu cinta..tapi harap kali ini jatuh dengan org yg sebetulnya..huhu~

    tapi kadang-kadang untuk meraihnya sesuatu yang disebut mimpi itu,kene bkerja keras, sedangkan manusia fitrahnya mahu sesuatu yang senang digapai..haha..

    apekah saya mampu menggapai bintang tinggi atas sana semudah abc?:P

    ReplyDelete
  5. Sampai satu ketika nanti, kamu akan sedar hidup ni bukan semuanya semudah ABC..kadang2 kita hanya mampu melihat bintang itu sedangkan tgn tak tergapaikannya..

    Allah tak mengubah nasib hambaNya..kecuali manusia itu sendiri yg mengubahnya..

    ReplyDelete
  6. dan sekarang sy sedang lihat bintang yg saya xmmpu gapai...

    ReplyDelete