Tuesday, December 22, 2009

10 things I hate about you

I hate the way you talk to me
I hate the way you cut your hair
I hate the way you drive my car
I hate it when you stare

I hate your big dumb combat-boots
and way you read my minds
I hate you so much that makes me sick
and even makes me rhyme

I hate it
*sigh*

I hate it when you always right
I hate it when you lie
I hate it when you make me laugh
and worse when you make me cry

I hate it when you are not around
and fact you didn't call

But mostly I hate that I didn't hate you
not even close
not even a little bit
not even at all

10 things I hate about you (1999)

Great poem isn't it?*sigh*

I heart this poem when I watch this movie alone, cause my sister going to KL for fun. Huh! Luckily, it's a nice story. Hey! Ade x sesape yang nak nyanyi tuk aku lagu "Cant Take My eyes Over you" sambil joget2 kat padang sekolah. Haha. Kadang-kadang cerita mcam ni buat girl-girl macam kita ni berangan dan nak over2 terlebih. Means, mesti kita akan impikan someone yang kita syang boleh wat perkara-perkara romantik2 macam tuh, tapi bile kita macam berharap dapat lelaki-lelaki macam tuh. sedangkan pakwe-pakwe kita seromantik tuh, kita akan kecewa. Huhu~ Dan kebanyakan lelaki-lelaki sangat tidak suka cerita romantik sebab itu, sebab kadang-kadang cerita-cerita romantik xmasuk akal. dan perempuan-perempuan pula suka bende-bende xmasuk akal ni, termasuklah membuat konsert kat padang semata-mata nk ajak perempuan tuh kuar dating. Haishh. kalau aku pon, kompem nk dating gn laki macm tuh. Wahaha!

Ok, berbalik pasal cinta-cinta ni, kadang-kadang susah nak tarik diri kita dari jatuh cinta kan? Sebab ye la, nak jumpe orang yang suka kat kita ape adenye, susah woo, kalau kita yang suke dia ape adenya rasanya banyak jek. Kire cinta bertepuk sebelah tangan la. Ada kawan aku yang aku rasa baru-baru ni putus cinta. Ops! Lupe. Akak aku pun baru putus cinta. Alasan putus xtahulah cume aku rasa, masing-masing dah bosan dengan perangai masing-masing. Akak aku bosan gn pakwe dia, pakwe dia bosan gn akak aku. Last-last clash. Huh. Selama 5tahun bercintan-cintan, mak bapak dah kenal dah, sekali putus. Haishh.. Pastu masing-masing tunjuk-tunjuk silap masing-masing. Time bercinta, semuanya indah-indah. Huh!

Aku sebenarnye frust tengok orang bercerai-bagai ni, sebab ye la kan. Kita dah penah tengok kawan kita bahagia dengan orang yang dia sayang, sekali tup-tup dengar cerita dah putus. Dulu bukan main lagi berkepit 24 jam, sekarang pandang muke pon dah xhinging Sume kisah-kisah zaman tok kadok pon siap ungkit. Hmm. Frust weh!

Ok, kepada korang yang bercinta-cinta, xpon kepada mereka yang dah berkahwin tapi dah mula rasa bosan dengan life masing-masing, aku nk suggest korang tgok 17 Again. Movie ni memang bagus, sebab, mesej dia simple. "Appreciate what you have, while you have it, cause when it's gone, U gonna miss it".



17 Again



Dan kepada sesiapa yang ingin berpisah ke bercerai berai ke, ingatlah saat2 anda bercinta, selak-selaklah album-album gambar lame2, carik balik apa yang hilang antara anda, bincang dan cuba kekalkan apa yang ada. Carilah saat yang paling indah, dan bina semula saat-saat itu. Lagi-lagi bila kita bercinta dengan orang yang kita suka. Kita yang pilih dia, kita yang mahu terima baik buruk dia. Kalau boleh, perpisahan itu biarlah perkara paling dibenci sekali. Biarlah itu menjadi langkah terakhir untuk memecah kebuntuan. Never say die, before you try!! (motto hidup aku..dulu!).

Tetibe entry ni jadik entry orang frust bercinta plak kan?hehe~Takde lah, cuma aku ni agak xsuka bila ade orang bercerai-berai ni. Tapi kadang-kadang hati dan perasaan ni memang xboleh nk dipaksa. Sebab bila kita dah tawar hati, yang manis pon dah xjadi manis jugak. Tapi itu semua depends atas individu tu sendiri. Sama ada nak kekalkan atau cari pengganti. Huhu~Tapi xpenat ke nk cari orang yang boleh knal kita macam orang yang sedia ada kenal kita.

Berkenalan itu payah jugak kadang-kadang, kadang-kadang rasa OK, kadang-kadang rasa takut, kadang-kadang rasa xpasti. contohnye kita ni da selalu-selalu msg2 dengan someone la kan, tapi bila kita dah lama-lama kenal dia, baru kita tahu, "owh, dia ni cuma nak cari kawan-kawan je", akhirnya kita macam frust sendiri jugak kan? Ataupun, "owh..dia ni masih suka kat ex dia yang lama", atau "owh, dia ni lum bersedia nak bercinta sebab ex dia yang lama tinggalkan dia, so dia belum rasa nak suka kat sapa-sapa", atau "Owh..dia ni sesuai untuk buat kawan jek, untuk jadi laki xsesuai langsung". Huhh. Kan susah tuh? So, baiklah kita sume-sume ni setia je pada orang yang boleh terima diri kita seadanya. Ok? Bercerai hidup itu xkool, baiklah bercerai mati. Baru abadi. (^_^).





Haha. Tetiba rasa malam ni entry merepek meraban kan?Aku rasa macam aku ni doktor cinta plak (sambil nyanyi lagu dokter cinta-dewa dewi).Huhu. Okla, rasanya aku perlu beradu, esok nak pergi berdating ke kedai laptop. Huhu~Anyone mahu teman saya pergi membeli belah, sila angkat kaki.Hehe!



Selamat Malam! Especially pada kamu yang berasa di atas bas, yang kompem tengah tidur dengan nyenyaknye. Hey!Semoga sampai dengan selamat..(^_^).. Take care!





No comments:

Post a Comment