Thursday, December 31, 2009

so-call-goodbye

Hari ini hari terakhir di tahun 2009. Esok mula masuk tahun baru, maknanya semakin bertambah usia hidup di muka bumi ini. Terima Kasih Tuhan!

Bila kenang-kenang balik diari hidup aku selama di tahun 2009, aku rasa, hidup aku lebih bermakna dari tahun-tahun sebelumnya. Sebab tahun 2009, adalah tahun aku menjadi lebih dewasa dari tahun 2008. Aku lebih berani berkata-kata, aku lebih berani berkawan, aku lebih berani memberi pendpat, dan paling penting, aku semakin berani untuk teruskan hidup yang lebih mencabar.

Tahun 2009, aku kenal dengan ramai-ramai orang, sebab aku ber"internship" di CTRM. Aku kenal ema (my sister), oden (source of darkness), ben (boy band), ela (backhand gurl), jama (kisah si lipas yang sesat), faruq (mata-mata). Selama 7 bulan bersama diorang, dah macam sebati dalam diri aku. Kat CTRM, ajar aku menjadi lebih berani, lebih expose diri dan belajar menunjukkan diri aku yang sebenar. Macam-macam memori dalam hidup aku yang xboleh nak lupe, mungkin sebab aku xpernah serapat, atau sebaik dengan orang lain sebagaimana aku rapat atau sebaik dengan mereka yang aku sebut di atas, dan aku sangat-sangat bersyukur aku dapat CTRM, walaupon bekerja cuma sebagai kerani. Tapi seronok bergosip dan makan-makan free itu paling jelas terasa hingga kini. Dan hubungan kami-kami masih lagi seperti dulu walaupun masing-masing sibuk dengan life masing-masing. Huhu~

After internship, masuk sem baru, semua dengan semangat baru nk berPSM. After intern, hampir semua budak kelas aku kata aku dah berubah. Maybe aku menjadi lebih berani dan maybe aku jadi terlalu open? Aku pun tak tahu, tapi aku rasa gembira dan bersemangat untuk menjadi lebih baik dari sebelumnya. Mungkin penangan final year dan aku rasa xmahu menjadi LOSER. Maybe?

Dan satu lagi bat aku bahagia ialah bersama kembali dengan orang-orang yang aku sayang dulu. Segala kekusutan yang berlaku antara kami semuanya sudah terlerai, dan aku harap tiada lagi drama swasta yang akan berlaku. amiiin.

Ok, at the end of the year, satu lagi berita gembira bagi diri aku sebab aku jumpa seorang kawan yang sangat baik. Yang pada awalnya, aku xpernah perasan kewujudan dia walaupon kami selalu bersama. Chewaahh!Haha. Tapi sekarang aku ada kawan baik, dan aku takkan hilang dia macam aku hilang wan dulu. Dan aku takkan ulang perangai lama sebab aku taknak aku hilang diri lagi sekali. Cukuplah aku rasa bahagia macam ni, dan walau aku tahu mungkin aku dengan dia xkan lebih dari seorang kawan, tapi cukuplah aku rasa sebahagia ini. Terima Kasih pada kau yang sudi berkawan dengan budak xcukup sifat macam aku ni. (^_^)

Hah. Another things yang aku rasa bahagia is, mak bapak aku nampaknya semakin sporting. Haha. And the most thing is, aku rasa macam tak nak tinggalkan rumah je, macam walau aku nak pergi kerja jauh-jauh pasni, mesti aku rindu katil empuk dan internet 24hours kat rumah, sambil hidup bersenang-lenang tanpa perlu mengeluarkan peluh. haiisshh!

Baiklah, seperti tahun-tahun lepas, aku harap tahun ini akan lebih baik dari tahun sebelumnya. Aku harap apa yang aku doa tiap2 hari lepas sembahyang makbul lah hendaknya. Aku cuma harap yang terbaik dalam hidup walau aku tahu, aku tidaklah sebaik mana tapi aku harap aku boleh berikan yang terbaik dalam hidup. BOTB!


Ok!Selamat datang 2010, Selamat tinggal 2009!

No comments:

Post a Comment